måndag 29 april 2013

Växthuspiff

Jösses, har nästan lite svårt att lyfta armarna idag!
Igår bar det av ut i växthuset med högtryckstvätten. Rutorna blev kanske lite renare men inte orkade jag skrubba inte... Måste nog bättra på med ny linoljefärg på några ställen innan jag sätter ut tomaterna i år (färgen liksom "försvann" av vattenstrålen...). Öppnarna till fönsterluckorna i taket är uppsatta igen (i år utan särskilt mycket svärande - kanske gängorna börjar bli slitna?).

Jag kan också meddela att en liten fikonbladspumpa börjar titta upp ur jorden nu! Vilket påminner mig om att jag behöver införskaffa mer jord till pallkragarna. Måste verkligen ta tag i att göra en ordentlig kompost i år! Har funderat på att fylla på med strö från hönshuset, men har för mig att det kanske måste ligga till sig lite först(?).

Så här såg det ut i växthuset 11 maj för 2 år sedan.
Det känns som att det är långt borta i år...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar