söndag 21 april 2013

Kampen mot björnbären

Soligt, varmt och alldeles underbart ute idag! Elliot och jag har varit ute i trädgården och fixat och donat. Fast Elliot har mest roat sig med sin fotboll och med att slappa och sola i mossan.
Jag bestämde mig för att göra slag i saken och rensa bort alla björnbär utanför ladan (eftersom vi ska få plats med byggställningar när det blir dags för takbytet). Björnbären gav sig inte utan fight - det vill jag lova! Nu är jag alldeles prickig och randig över hela kroppen efter alla stick. Jag är väldigt sugen på att aldrig någonsin låta björnbären få chans att växa upp igen efter det här! Det är likadant med rosor - varför hålla på med växter som man bara gör sig illa på? Och i rosornas fall är det lite väl kinkiga och krävande för att det ska vara värt besväret...
Har också passat på att kratta upp lite löv och fylla på rishögen (det dåliga samvetet) med nya grenar som fallit ner från träden i vinter. Planen varje år är att köra rishögen till majbrasan så vi kan bygga fina kompostbehållare där istället. Det verkar inte bli av i år heller...


Så här såg det ut i trädgården vid samma tid förra året. Scillorna har inte ens kommit upp ännu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar