tisdag 7 maj 2013

Tillfällig svacka

Jag är dålig på att vara sjuk. Kanske för att jag nästan aldrig är sjuk. Bara att först inse att det är dags att bädda ner mig och vila kan ta lite tid - så jag åkte till jobbet igår och trodde att det skulle gå bra. Det gick det inte. Idag är jag hemma och knaprar piller. Har suttit en stund ute i köksträdgården, i solen, och tittat på hönsen. Tänkte att det om något borde man väl bli frisk av? Ända tills en tuppj*kel kallade på resten av armén och mycket målmedvetet bestämde sig för att käka upp alla mina jordgubbsplantor. Helt utan förvarning - och snabbt gick det! Då gick jag in igen - bättre att inte veta vad de pysslar med där ute.

Under eftermiddagen har jag slappat på soffan och tittat på Miss Marple. Massor med nya idéer surrar i det ömma huvudet. Jag skulle vilja lära mig sticka (gå på syjunta), starta bokklubb (Agatha Christie-bokklubben - naturligtvis ska alla böcker läsas i kronologisk ordning), måla akvarell, laga dörren till hönshuset (tänkte måla den ockragul)...

Här kommer en bild på hur kaningården ser ut just nu. Det är färdignätat och nu saknas bara haspar till grindarna och lite mer strömaterial innan det är helt färdigt!


2 kommentarer:

  1. Men hjärtat, visste inte att du var sjuk... Låter inte bra!

    Men kaninboxen ser sjukt fin ut iallafall. Lilla Iris kommer att bli sååå lycklig av att få bo där i vinter. Krya på dig vännen.

    SvaraRadera
  2. Idag pigg och kry igen! =) Har inte tid att vara sjuk!

    SvaraRadera