måndag 21 september 2009

Förkyld

I helgen har vi vänt upp och ner på hela lägenheten. Det dök upp en hel del dammråttor och säkert en del virusar också för nu är jag genomförkyld! Vi har packat och städat. Nu är alla gardiner nertagna, fönstren putsade (så rena att det nästan inte ser ut att finnas glas i dem) och badrummet är städat och avkalkat (så gott det gick). Hoppas hoppas att det räcker med "snabbstädning" på utflyttningsdagen! Tur att vi har börjat i så god tid med lägenheten för det är mer att göra än man tror!

Våra krukväxter är nyduschade och har redan fått flytta hem till Kerstin och Edvin eftersom de tog så mycket plats.

Killarna fortsätter att följa med till jobbet på inskolning - vi har nu utökat till halvdagar. Jag tycker nog att det går bättre och bättre, även om Elliot fortsätter vara skakig och nervös. Samper är ganska glad men ingen av hundarna vill tugga ben på jobbet (däremot går "godisregn" bra).

Jag gillar Trädgårdsfredag på SVT! Synd att jag inte upptäckt det programmet förrän nu.

2 kommentarer:

  1. Hej! Var har du hundarna på jobbet? Får de vara på kontoret eller sitta i box i nåt personal-hund-stall? mina låg vid skrivbordet när jag jobbade i Vännäs, det var rätt smidigt men eftersom dina är så små så kan det ju funka att ha en bur till dem, så att de känner sig trygga i den. Har du det?

    SvaraRadera
  2. nu är det snart dags för er att flytta, spännande! jag är så sugen på hus, det är ju flera jag känner som letar/köper nu!! hoppas ni kommer trivas, och vi ses väl på kolmården i helgen? kram!

    SvaraRadera