söndag 29 november 2009

Liten sammanfattning

Oj då vad tiden går, aldrig vi något bredband får!

Sedan sist har vi...

...flyttat in i vårt härliga hus! Ibland då jag kommer hem från jobbet sitter jag kvar i bilen en stund och bara njuter! Vårt hus, vår trädgård!


...dödat vår första husmus. En traumatisk upplevelse som inträffade vid midnatt för någon vecka sedan. Vi hade hört den lilla musen krafsa i väggarna och springa runt i taket (?), men då den en morgon tog sig friheten att smaska matrester i diskhon och sedan hoppa ner och rusa över köksgolvet, var till och med jag tvungen att ta tjuren vid hornen och inhandla musfälla. Den riggades under diskbänken men musen slapp undan (med osten) två gånger. Men sedan mitt i natten hörde vi ett fasansfullt slamrande nerifrån köket och förstod att den hade fastnat. Dessvärre var det en extremt dålig musfälla så Henke fick lov att hjälpa till lite (jag blundade, höll för öronen och hejade på). Jag föredrar Pentobarbital! Hundarna sov sig igenom hela händelsen och var alltså inte till mycket hjälp. Vi behöver en katt!



...varit i Egypten! Äntligen! Underbara Egypten! Vi bodde 2 veckor i Sharm El Sheikh och njöt av sol och bad nästan varje dag! Vi åkte också på en del utflykter:

Kamelridning ut i öknen mot solnedgången, för att sedan äta middag i ett beduinläger och dansa runt elden.

Tur till Kairo (6 timmar med minibuss) för att se de otroliga pyramiderna och sfinxen. Vi fick se hur man tillverkar papyrus och gå på den kända marknaden Khan al khalili där man kunde köpa ALLT. Besöket på Egyptiska museet var en höjdare.

Tur till Luxor där vi fick se Konungarnas dal, Karnak och Luxortemplet, åka båt på Nilen och se Hatshepsuts tempel.

Jag bjuder på bilder när vi får bredband... det kanske blir av i år! =)


...ryckt en klokapsel på Samper som förstås inte kunde låta bli att slicka på den efteråt (skomakarens barn!). Men jag skyller på husse för jag var på jobbet då Samper tog av sig bandaget. Nu är han är lite svullen runt den tån (sporren). Osteomyelit på gång måntro? Men jag avvaktar med antibiotika ett tag till... Han är pigg och glad, oöm och helt opåverkad för övrigt.


Framöver blir det jobb, julmys och lite hemmafixande. Vi ska måla om väggarna i vårt allrum på övervåningen. De ska bli vita istället för legogröna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar