torsdag 3 september 2009

Stökigt!

Usch vad det är stökigt hemma hos oss just nu!
Alla bokhyllor är sålda och jag fick i all hast plocka rent dem från alla böcker, pärmar och andra prylar som de var belamrade med. Nu har vi flyttkartonger där bokhyllorna brukade stå. Överallt i vardagsrummet ligger böcker huller om buller. Hundarna är oroliga och undrar vad som pågår.

Det närmar sig! Vi väntar på att mäklarassistenten ska höra av sig och meddela vilken tid de har bokat med säljarna och banken på överlåtelsedagen. Om de inte ringer imorgon så ska jag tjata på måndag (måste ju ta ledigt från jobbet).

Apropå jobbet, igår opererade jag en hund med livmoderinflammation. Tillsammans med en kollega såklart. Hon bistod med hållhjälp och många glada tillrop. Undrar om jag någonsin kommer komma över operationsskräcken?

1 kommentar:

  1. Hej Emilia!

    Jag kom över din förra blogg för ett tag sen när jag precis hade börjat att fundera på veterinär-yrket.
    Jag har också läst en del i bloggen. Du skriver lättsamt, intressant och verkar dessutom trevlig och jag tänkte därför att jag nu skulle se om du skulle kunna tänka dig att svara på några frågor om veterinär-studierna och veterinär-yrket som skulle göra mitt yrkesval lite lättare.

    Om du vill ställa upp på detta så maila mig gärna på amandahellstrand@yahoo.se så kommer i så fall frågorna då.

    Jag skulle vara väldigt tacksam!

    Amanda (:

    SvaraRadera